mandag den 28. september 2009

Iagttagelse

Hvad gør folk, når de snakker i mobiltelefon?

Jeg har ikke været ude og aflytte fremmed folks mobilsamtaler, det synes jeg ikke man gør. Hvert fald ikke bevidst:o) Men jeg har tilgengæld lagt mærke til folks kropssprog, når de kommer gående igennem byen, er ude at handle m.m.
Der ses tydeligt en forskel på de unge og voksne. De voksne stresser af sted, og man kan ikke ane et smil, eller noget der ligner tegn på glæde. Deres samtaler er også relative korte.
Hvor de unge derimod smiler, har lange samtaler og udtrykker deres følelser igennem deres kropssprog, trods vedkommende der er i den anden ende af røret, ikke kan se en.
Dermed ikke sagt, at det sådan det fungere for os alle, men 8 ud af 10 reagerede sådan.

Min mor, Martha - 50 år, Sosu-hjælper:
Jeg har iagttaget min mor´s telefonvaner.
Alt efter hvem hun kan se der ringer, så ændre hun sig automatisk derefter.
Når det drejer sig om familemedlemmer, tager hun mobilen og siger:
" Ja... ", hvorimod når det ven(inder), kollegaer m.m, så siger hun: " Ja, det Martha ".
Hendes kropssprog er ligeledes anderledes, alt efter hvem der ringer.
Her det igen delt op. Når det er familiemedlemmer hun taler med, så er kropssproget meget
mere afslappet, og kan sidde ned enten foran computeren eller tvét. Men når hun taler med
ven(inder) og kollegaer, så farer hun rundt i hele lejligheden. Jeg fornemmer, at hun bliver lidt ivrig, der er så meget der skal fortælles, nyt sladder og hvad der ellers måtte være.
Jeg lider selv af det...så mon det arveligt?:o)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar